Κάνεις δίαιτα, αλλά έχεις κολλήσει στα ίδια κιλά; Να πώς θα «ξεμπλοκάρεις»

Όταν ένας αγώνας φτάνει προς το τέλος του, οι παίκτες δεν τα παρατούν. Αντιθέτως εντείνουν την προσπάθεια. Αυτό που πρέπει να κάνετε κι εσείς δηλαδή όταν ο αριθμός στη ζυγαριά αρνείται πεισματικά να κατέβει!

Δεν έχει υπάρξει ούτε μια φορά που να έχω ξεκινήσει δίαιτα με κέφι. Όταν όμως βλέπω τα κιλά να πέφτουν όπως τα ώριμα σύκα τον Αύγουστο και τις γυμναστικές μου προσπάθειες να αποφέρουν τους επιθυμητούς καρπούς στα σημεία του σώματος που κρίνω ότι χρειάζονται βελτίωση, αποκτώ πείσμα και πειθαρχία πρωταθλητή. Κι ενώ στην αρχή μπορεί να έτρωγα ανόρεκτα τις σαλάτες ή να επέτρεπα στον εαυτό μου μικρές παρασπονδίες, στην συνέχεια γίνομαι εγώ η ίδια Βελζεβούλ του εαυτού μου.

Έτσι, έχω καταλάβει ότι είναι μεγάλο πράγμα το να βλέπεις αποτέλεσμα. Μόνο που κάποια στιγμή, αυτή η τόσο ευχάριστη ροή απώλειας κιλών και πόντων παύει.  Η ζυγαριά μουλαρώνει και ό,τι και να κάνω αποδεικνύεται ανώφελο. Κολλάει το σύστημα. Και μέρα με τη μέρα, εβδομάδα με την εβδομάδα, αυτή η στασιμότητα με κάνει να χάνω τον ενθουσιασμό και την αυτοπειθαρχία μου, να ματαιώνω τις προσπάθειες μου και να ξαναγλυκοκοιτάζω τη συσκευασία με τα μπισκότα ή τη φραντζόλα με το λευκό ψωμί.

Επειδή έχουν υπάρξει φορές που με αυτό τον τρόπο έχει πάει στράφι αγόγγυστη προσπάθεια και πείνα ημερών, αποφάσισα να αποκαταστήσω την αδικία και να πατάξω το φαινόμενο της κολλημένης ζυγαριάς.

Σύμφωνα με τη διατροφολόγο Keri Glassman, αυτά είναι τα 4 πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να προσέξετε όταν φτάνετε στο στάδιο που το να χάσετε άλλα κιλά μετατρέπεται σε ολυμπιακό άθλημα.

1.  Γίνετε (ακόμα πιο) προσεκτική με το κάθε τι που βάζετε μέσα στο σώμα σας

Δεν εννοούμε να αρχίσετε να μετράτε θερμίδες σαν να εξαρτάται η ζωή σας από αυτό ή να πίνετε μόνο νερό με λεμόνι, αλλά σε αυτό το σημείο, καλό είναι να ξέρετε ότι και το παραμικρό σνακ κάνει τη διαφορά (ναι, όπως το κριτσίνι που, ανέμελα, θα πάρετε από τη σακούλα που έχει φέρει η συνάδελφός σας στο γραφείο).
Πώς μπορείτε να αποφύγετε τις ασυνείδητο μασούλημα; Κρατώντας ημερολόγιο και καταγράφοντας ό,τι τρώτε. Έτσι, ίσως ανακαλύψετε και αυτά τα μικρά, αλλά τελικά καθοριστικές μπουκιές που μπλοκάρουν τον οργανισμό σας. Αν, πάλι, συνεχίζετε να ακολουθείτε το διατροφικό σας πλάνο με την αυστηρότητα και τη μεθοδικότητα αστροναύτη της ΝASA την ώρα της εκτόξευσης του διαστημόπλοιου, προσπαθήστε να κάνετε αλλαγές στο πρόγραμμα της γυμναστικής (και αν δεν κάνατε μέχρι τώρα γυμναστική, να αρχίσετε!).

2. Προσοχή στις συσκευασμένες τροφές 
Ακόμα κι αν εσείς είστε πολύ προσεκτική με την ποσότητα αλατιού και ζάχαρης στο μαγείρεμα, μπορεί η «ζημιά» να γίνεται από τα συσκευασμένα τρόφιμα, όπως τα κράκερ ή από τροφές όπως το τυρί και τα αλλαντικά, τα οποία έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο.
Έχει σημασία να διαβάζετε τον διατροφικό τους πίνακα και να είστε προσεκτική με την ποσότητα που επιλέγετε να φάτε τελικά αν θέλετε να δείτε εκείνο το τζιν από το «ένδοξο» παρελθόν σας να σάς κλείνει ξανά.

3. Ρυθμίστε το ωράριο του ύπνου σας


Ο ύπνος είναι πρωτεύουσας σημασίας όταν στόχος σας είναι η απώλεια κιλών. Το να κοιμάστε επαρκώς  είναι, σχεδόν, το ίδιο σημαντικό με το να τρέφεστε σωστά και να ασκείστε. Όταν όμως δεν συμπληρώνετε τις ώρες ύπνου που έχει ανάγκη ο οργανισμός σας, ίσως αυτό να γίνεται η αιτία να μη φτάνετε στο επιθυμητό βάρος.
Για να το «διορθώσετε» δημιουργήστε μια ρουτίνα που θα μπορείτε να ακολουθείτε κάθε βράδυ. Έτσι, ο εγκέφαλός σας θα συνηθίσει σε αυτή και θα προετοιμάζει το σώμα σας για ύπνο, βοηθώντας το κατ’ επέκταση να χαλαρώσει. Αν θέλετε να υποβοηθήσετε αυτή τη διαδικασία, δοκιμάστε να πιείτε ένα χαλαρωτικό αφέψημα. Μια κούπα χαμομήλι, ας πούμε, είναι το πιο αποτελεσματικό νανουριστικό.

4. Λαχανικά, λαχανικά, λαχανικά
Γιατί, σε αυτό το σημείο, που η διατροφή σας είναι πολύ συγκεκριμένη και αυστηρή, είναι ο μόνος τρόπος να χορτάσετε. Επιπλέον, με αυτό τον τρόπο, εμπλουτίζετε τον οργανισμό σας με αντιοξειδωτικά και, χάρη στην περιεκτικότητα των λαχανικών σε νερό, τον ενυδατώνετε. Με άλλα λόγια, δίνετε έξτρα ώθηση στο μεταβολισμό σας.