Οι αλλαγές σε δημοτικά και γυμνάσια από Σεπτέμβριο

ekpaideyshΣτις 11 Σεπτεμβρίου θα χτυπήσει το κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά και τους μαθητές των δημοτικών σχολείων και των γυμνασίων τους περιμένουν εκπλήξεις.

Περικοπές μαθημάτων σε προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις. Λιγότερες ώρες διδασκαλίας σε τέσσερα μαθήματα. Αύξηση των συνολικών ωρών διδασκαλίας και ευρεία ανακατανομή της διδακτέας ύλης. Nέες προϋποθέσεις για εγγραφή σε ολοήμερα σχολεία

Σύμφωνα με το Έθνος το υπουργείο Παιδείας για τη νέα χρονιά έχει δρομολογήσει σημαντικές αλλαγές στα σχολεία. Μερικές από αυτές είναι:

  • μειώσεις ωρών διδασκαλίας
  • μειώσεις εξεταζόμενων μαθημάτων
  • περιγραφική αξιολόγηση μαθητών (πιλοτική εφαρμογή φέτος)
  • ενιαίο τύπο δημοτικού σχολείου
  • μελέτη των μικρών μαθητών στο σχολείο

Ενιαίος τύπος δημοτικού

  • εκτός από τα ολιγοθέσια δημοτικά όλα τα υπόλοιπα ενοποιούνται
  • σε όλα τα σχολεία οι μαθητές θα σχολούν στη 1.15 μμ
  • σε 2.218 μονάδες θα εισαχθούν νέα γνωστικά αντικείμενα
  • Το ολοήμερο πρόγραμμα θα αρχίζει στη 1.15 μμ και θα τελειώνει στις 4 μμ
  • δυνατότητα, λειτουργίας και τμήματος πρόωρης λειτουργίας 7-8 το πρωί

Περιορισμός της εξεταστέας ύλης στα Γυμνάσια

  • Τα τρία τρίμηνα θα μετατραπούν σε δύο τετράμηνα
  • Αυξάνεται ο χρόνος που αφιερώνεται στη διδασκαλία αντί των εξετάσεων
  • Περιορίζονται τα μαθήματα που θα εξετάζονται οι μαθητές. Για όλα τα μαθήματα θα προβλέπεται ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα το 1ο τετράμηνο ανά γνωστικό αντικείμενο. Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα ποια μαθήματα θα εξαιρεθούν από τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις
  • Το ωρολόγιο πρόγραμμα μειώνεται κατά 3 ώρες την εβδομάδα σε τέσσερα διαφορετικά μαθήματα.

Το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει πως οι αλλαγές στοχεύουν στην απόκτηση ουσιαστικών γνώσεων και αύξηση του ελεύθερου χρόνου για τα παιδιά και αφορούν στον εξορθολογισμό της ύλης, ωστόσο υπάρχουν ήδη πολλές αντιδράσεις.

Οι αλλαγές για τους εκπαιδευτικούς

Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς έρχονται αλλαγές στον τρόπο που θα κληθούν να διαχειριστούν την ύλη των μαθημάτων. Μάλιστα ετοιμάζονται σχετικές οδηγίες διαχείρισης της ύλης, διάφορα εναλλακτικά σενάρια διδασκαλίας, προτάσεις για δραστηριότητες μαθητών.