Πώς δεν θα βάλεις κιλά αυτές τις γιορτές

Μέρες που είναι δεν θα μιλήσουμε για δίαιτα. Αλλά για σωστή διαχείριση τροφής (και ποτού).

Από δω και πέρα, κάποια πράγματα θα είναι ανεξέλεγκτα: Πάρτι στο γραφείο και στα σπίτια, έξοδοι σε μπαρ και εστιατόρια, γεύματα, γλυκά, κρασιά, ποτά. Και όλα αυτά, χωρίς να υπολογίσεις τα παραδοσιακά οικογενειακά τσιμπούσια των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, αλλά και πολλά ενδιάμεσα… Για να μην πολυλογούμε, αν δεν θέλεις να ξυπνήσεις την 1η του Γενάρη με μια κοιλιά σαν της αρκούδας, πάρε από τώρα τις έξυπνες αποφάσεις. Όχι, δεν μιλάμε για στερήσεις. Ας τις ονομάσουμε έξυπνες προτάσεις, οι οποίες θα σε βοηθήσουν να μην βάλεις ούτε γραμμάριο παραπάνω στις γιορτές.

Πάρε το σωστό πρωινό

Ξεκινώντας την ημέρα σου σωστά, θα μειώσεις τον πόθο για θερμιδογόνους πειρασμούς κατά τη διάρκεια του οκταώρου στο γραφείο και παράλληλα θα διατηρήσεις υψηλά επίπεδα ενέργειας. Επιλέγοντας για πρωινό γεύμα ένα μπολάκι με άπαχο γάλα (ή καλύτερα γάλα αμυγδάλου) με βρώμη χωρίς γλουτένη και στην κορυφή λίγα φρέσκα μούρα ή και καρύδια, θα νιώσεις πληρότητα αλλά όχι φούσκωμα στο στομάχι.

Μην αναβάλλεις τις προπονήσεις σου

Αυτό το μήνα, υπάρχουν ακόμη περισσότερες δικαιολογίες για να μην πας στο γυμναστήριο -επισκέψεις για ονομαστικές γιορτές, παρτάκια με ποτάκια μετά τη δουλειά, απογευματινά ψώνια για δώρα…
Ο μόνος τρόπος για να μείνεις πιστός στη ρουτίνα της προπόνησής σου και να διατηρήσεις το φυσιολογικό λίπος στο σώμα σου είναι να σηκώνεσαι πρωί-πρωί και να εκτελείς το καθήκον σου.
Ακόμη και 10 λεπτά αν διαθέσεις για προπόνηση, μπορείς να δημιουργήσεις ένα ισχυρό μυϊκό οχυρό που θα αποτρέπει το λίπος να καταλαμβάνει χώρο στην κοιλιά σου.
Ούτε αν ήπιες πολύ το βράδυ δεν είναι δικαιολογία να μην σηκώσεις λίγα βάρη.

Ενυδατώσου πολύ και συχνά

Το νερό είναι φίλος σου. Εκτός από το να γεμίζει οξυγόνο τα κύτταρά σου και να διατηρεί νεανικό το πρόσωπό σου, το νερό βοηθά στην πέψη παχυντικών τροφών, μειώνει την κατακράτηση υγρών εξαιτίας του αλκοόλ και, επιπλέον σου κόβει την όρεξη πριν από ένα γιορτινό γεύμα που προμηνύεται λουκούλειο.
Δυο ποτήρια παγωμένου νερού πριν από κάθε γεύμα, έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την κατανάλωση θερμίδων κατά 30%.

Και τον καφέ σου, σκέτο

Ένας σκέτος εσπρέσο, ένας ελληνικός ή ο καφές φίλτρου δεν έχει καθόλου θερμίδες. Εκτός αν προσθέσεις ζάχαρη, γάλα και κρέμα. Εκεί, μπορεί να ξεπεράσει και τις θερμίδες μιας πάστας (330).

Κόκκινο κρασί στο μπαρ

Μόνο μέσα σε ένα βράδυ και με τη συνοδεία μερικών αλκοολούχων ποτών, κινδυνεύεις να προσλάβεις το σύνολο των ημερήσιων θερμιδικών αναγκών σου. Και στην ουσία, αυτές οι αλκοολικές θερμίδες είναι παχυντικές. Αν δεν μπορείς να διαχειριστείς την έφεσή σου στο αλκοόλ, αντί για μπύρες και ουίσκι μείνε στο κόκκινο κρασί.Περιέχει λιγότερες θερμίδες και είναι γεμάτο από αντιοξειδωτικά φλαβονοειδή που προστατεύουν την καρδιά.

Αραίωσε ό,τι πίνεις

Σφηνάκια, ουίσκι, τεκίλα και άλλα σκέτα ποτά σε χαμηλό ποτήρι θα σε κάνουν λιώμα στο πρώτο μισάωρο της νύχτας και θα σε παχύνουν αδιόρθωτα -ιδίως αν τα πάρτι είναι απανωτά…Ελαφριά κοκτέιλ ή ουίσκι, τζιν και βότκα σε μεγάλο ποτήρι αραιωμένα με σόδα ή φυσικό χυμό είναι προτιμότερα σε τέτοιες περιπτώσεις.

Ξέχνα τα ψωμάκια

Καλαθάκια με ψωμιά, καναπεδάκια και όποιο άλλο ορεκτικό περιέχει ζάχαρη, άμυλο και άλλους απλούς υδατάνθρακες, σε γεμίζουν λίπος. Αντικατάστησε αυτούς τους επιζήμιους υδατάνθρακες με γλυκοπατάτες ή καστανό ρύζι.

Οι αλατισμένοι ξηροί καρποί είναι ύπουλοι

Τα αλμυρά μπολάκια που συνοδεύουν τα ποτά στα περισσότερα μπαρ (ξηροί καρποί, τσιπς κλπ), είναι ό, τι χειρότερο για τη δίαιτά σου. Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition έδειξε ότι τα άτομα που πίνουν το ποτό τους χωρίς τη συνοδεία αλμυρών σνακ αποφεύγουν να γλιτώνουν το βάρος τους κατά 1,4 κιλά και την περιφέρεια της μέσης κατά 5 εκατοστά μέσα στο μήνα,συγκριτικά με όσους πέφτουν με τα μούτρα σ’ αυτά τα εθιστικά, παχυντικά υποκατάστατα τροφής.

Περισσότερη γαλοπούλα, λιγότερες πατάτες

Από όλα τα κρέατα που θα δεις να αραδιάζονται μπροστά σου σε ένα εορταστικό μπουφέ, μείνε στη γαλοπούλα -άλλωστε, συνηθίζεται αυτές τις μέρες. Η καθαρή, άπαχη πρωτεΐνη της γαλοπούλας οδηγεί το σώμα σου να χρησιμοποιήσει το 30% των θερμίδων της κατά την πέψη.Επίσης, συμπλήρωσε το πιάτο σου με λαχανικά και όχι τηγανητές πατάτες -απορροφούν πολύ λάδι και γι’ αυτό θεωρούνται θερμιδικές βόμβες.

Κοιμήσου περισσότερο

Δώσε βάση σ’ αυτή την ακολουθία: Η πολυφαγία και το πολύ αλκοόλ οδηγούν το σώμα σε εξάντληση -και πολλά παραπανίσια κιλά. Η εξάντληση οδηγεί τον οργανισμό σε κατάσταση στρες. Και το στρες ανεβάζει τα επίπεδα κορτιζόλης στο αίμα, αυξάνοντας το αίσθημα της πείνας -και ακόμη περισσότερα παραπανίσια κιλά. Η μόνη λύση είναι να ξεκουράζεσαι πολύ αυτές τις μέρες και να κοιμάσαι ακόμη περισσότερο.

 

πηγή: Askmen.gr