Δυσθεώρητο το ύψος των τελών κυκλοφορίας – Ένα ακόμη πλήγμα στην μεσαία τάξη

Ως το τέλος του 2017 η συγκυβέρνηση θα έχει υπερχρεώσει για ακόμη μια φορά την Ελληνική μεσαία τάξη με μια ακόμη σκληρή φορολαίλαπα σχετικά με το κόστος κτήσεως και χρήσεως αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης.

Αυτές τις μέρες θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, που τελεί πάντοτε υπό την κατάληψη της εισπρακτικής εταιρίας των ξένων τοκογλύφων ΑΑΔΕ, άλλο ένα εξοντωτικό χαράτσι για τους Έλληνες φορολογούμενους με τον παραπλανητικό τίτλο «τέλη κυκλοφορίας».

Ο τίτλος είναι παραπλανητικός επειδή τα κονδύλια που συγκεντρώνονται με αυτή την φορολογική δράση δεν πηγαίνουν όπως θα έπρεπε στην συντήρηση των οδικών δικτύων, αντιθέτως δεν υπάρχει μια ανταποδοτική φορολόγηση.

Με την σημερινή κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, το φορολογικό κόστος για την ιδιοκτησία και την χρήση ενός οχήματος ιδιωτικής χρήσης είναι υπέρμετρο, επειδή κατ αρχήν το ποσό του φόρου των τελών κυκλοφορίας είναι εξαιρετικά υψηλό, η τιμή της βενζίνης συμπεριλαμβάνει ένα ποσοστό φορολογίας που μπορεί να φτάνει έως και το 50% του τελικού ποσού και τα διόδια στις εθνικές οδούς είναι πολύ υψηλά.

Επιπροσθέτως η υλοποίηση των εθνικών οδών γίνεται χωρίς την σωστή ποιότητα, όπως για παράδειγμα τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά έργα. Διαχρονικά οι εργολάβοι πλούτιζαν, αφού καρπώνονταν το ανάλογο κέρδος από την πλημμελή εκτέλεση εργασιών.

Για ακόμη μια φορά το χαράτσι των «τελών κυκλοφορίας» θα παραμείνει στα ίδια υψηλά και αυθαίρετα επίπεδα κάτω από τις ευλογίες των διεθνών τοκογλύφων. Επιπροσθέτως στο ίδιο δυσθεώρητο ύψος θα παραμείνουν και για ακόμη μια χρονιά τα τεκμήρια διαβίωσης που αφορούν τα αυτοκίνητα καταστρέφοντας οικονομικά την Ελληνική μεσαία τάξη. Για παράδειγμα σε περίπτωση που κάποιος φορολογούμενος έχει στην κατοχή του ένα αυτοκίνητο πάνω από 1929 κυβικά, τότε τα τέλη κυκλοφορίας εκτοξεύονται περίπου στα 2/10 της αντικειμενικής αξίας του αυτοκινήτου, αφού υπεισέρχεται παραπάνω φορολογία με την γελοία δικαιολογία της «πολυτελούς διαβίωσης». Με αυτόν τον τρόπο μέσα σε μόνο 5 χρόνια ο φορολογούμενος θα έχει πληρώσει όλη την αντικειμενική αξία του αυτοκινήτου του.

Άλλωστε εδώ και πολλά χρόνια ο συνδυασμός των υπέρμετρων τελών κυκλοφορίας και του άδικου φόρου «πολυτελούς διαβίωσης» αποτελούσε ένα καθοριστικό παράγοντα για την απόφαση που έπαιρναν πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων είτε για την κατάθεση των πινακίδων είτε για την πώληση των οχημάτων τους σε εξευτελιστικές τιμές.

Εδώ αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι ο ίδιος ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης είχε παραδεχθεί στις αρχές του Νοεμβρίου 2017 ότι η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εξακολουθητικά υπερφορολογούσε την μεσαία τάξη, δηλαδή όποιον έχει ένα σπίτι ή ένα αυτοκίνητο, με προφανή απώτερο στόχο την πλήρη εξόντωση της.

Όμως το σημαντικότερο σημείο της φορομπηχτικής πολιτικής του Χουλιαράκη και του Τσακαλώτου είναι το πρόστιμο της εφορίας σε περίπτωση μη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας μέσα στο επόμενο διάστημα των περίπου 40 ημερολογιακών ήμερων από σήμερα, δηλαδή ως το τέλος του Δεκεμβρίου 2017, αρχές Ιανουαρίου 2018 εάν υπάρξει κάποια ολιγοήμερη παράταση. Τότε τα τέλη κυκλοφορίας διπλασιάζονται και σε περίπτωση μη καταβολής τους με δόσεις μέσα στο 2018 το χρέος υφίσταται ληξιπρόθεσμο στην εφορία με τις ανάλογες συνέπειες της κατάσχεσης μισθών, συντάξεων, ποσών εις χείρας τρίτων όπως τα ενοίκια και πλειστηριασμούς ακίνητης περιουσίας.

Συμπερασματικά η υπερφορολόγηση των αυτοκινήτων σε συνδυασμό με την αυξημένη τιμή των καυσίμων και των διοδίων των οδικών υποδομών οδηγεί στην εξόντωση της ελληνικής μεσαίας τάξης αφού στην ουσία αυθαίρετα και μη ανταποδοτικά δημεύει και άρα άδικα αφαιρεί την περιουσία της.