assets_large_t_420_54230609

Συγχαρητήρια! Μόλις βρήκες την πρώτη σου δουλειά στην αγορά της εστίασης και του τουρισμού. Σύντομα θα αντιληφθείς πως το να εργάζεσαι στο συγκεκριμένο κλάδο πολλές φορές είναι σκληρό και εξουθενωτικό ωστόσο θα δεις ότι παράλληλα μπορεί να γίνει τρομερά ενδιαφέρον και ανταποδοτικό μόλις μάθεις τα «κόλπα» της δουλειάς. Παρακάτω μπορείς να δεις μερικά μυστικά για την πρώτη μέρα δουλειάς σε ένα εστιατόριο ώστε να μπεις όσο πιο γρήγορα στο παιχνίδι.

ΜΑΘΕ ΤΟ ΜΕΝΟΥ ΑΠΕΞΩ ΚΙ ΑΝΑΚΑΤΩΤΑ
Οφείλεις να είσαι άριστος γνώστης των επιλογών του μενού στο χώρο που εργάζεσαι καθώς είναι απαραίτητο για όλους τους εργαζόμενους στον κλάδο της εστίασης. Οι πελάτες σίγουρα θα σου κάνουν ερωτήσεις για το μενού και δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από ένα βλέμμα άγνοιας όταν θέλουν να μάθουν τι κρασιά έχει το εστιατόριο κι εσύ δε γνωρίζεις. Ακόμα κι αν τύχει να σου κάνουν μια ερώτηση που δε γνωρίζεις την απάντηση τότε το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να απαντήσεις «Αυτό δε το γνωρίζω αλλά θα το εκτιμούσα πολύ αν μπορείτε  να μου δώστε λίγο χρόνο να το μάθω και να σας απαντήσω».

ΓΝΩΡΙΣΟΥ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Μάθε τα ονόματα και συστήσου σε κάθε μέλος του προσωπικού όπου θα συναναστραφείς και να είσαι φιλικός μαζί τους. Το να έχεις ανθρώπους που θα σε στηρίξουν είναι πολύ σημαντικό σε αυτό τον κλάδο. Θα υπάρξουν στιγμές που θα έχεις πολλές και πολύπλοκες παραγγελίες και εκεί ίσως χρειαστείς ένα χέρι να σε βοηθήσει. Σύντομα θα αντιληφθείς επίσης πως η φήμη που σε ακολουθεί μετράει πολύ στην αγορά και είναι ένα κλειδί που θα σου ανοίξει πολλές πόρτες στο μέλλον.

ΚΑΝΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Σε κανέναν δεν αρέσουν οι ξερόλες. Αυτό μπορεί να σου φαίνεται προφανές αλλά όπως και να έχει είναι πολύ σημαντικό. Μαθαίνεις πολύ πιο αποτελεσματικά κάνοντας ερωτήσεις και την πρώτη μέρα σου στη δουλειά θέλεις να μάθεις όσα περισσότερα είναι εφικτό ώστε να προετοιμαστείς για το μέλλον. Ο προϊστάμενος σου δεν θα σκεφθεί ότι δε ξέρεις κάτι αντίθετα θα εκτιμήσει ότι έχεις όρεξη και θέληση να μάθεις.

ΜΑΘΕ ΤΟ ΣΤΗΣΙΜΟ ΤΟΥ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΥ
Όταν είναι η ώρα αιχμής το μόνο που δε θες είναι να κολλήσεις στην κίνηση με άλλους εργαζόμενους του εστιατορίου. Κάνε μερικές βόλτες στο χώρο και βρες τον καλύτερο και πιο γρήγορο τρόπο να κινηθείς μέσα σε αυτό.

ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΘΕΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ
Είναι αλήθεια πως η διάθεση και η συμπεριφορά σου προς τον πελάτη είναι το Α και το Ω. Θυμήσου να χαμογελάς και να δείχνεις ζωντάνια και αυτοπεποίθηση. Θα σε βοηθήσει τόσο απέναντι στους πελάτες όσο κι απέναντι στους συναδέλφους σου. Ακόμα κι αν όλα τα άλλα δεν πάνε καλά και αναρωτιέσαι τι πρέπει να κάνεις να είσαι σίγουρος πως το να έχεις θετική διάθεση είναι το σημαντικότερο.